fredag, februari 19, 2010

Ett litet isvaksdopp på lurren

I vanlig ordning skulle vi traska över bron för fredagslunch i Alvik.
”Äh vi tar isen va?” säger kollega1.
”Äru säker – håller den?” undrar jag 
“Jaaa det är lugnt, vi gick över den igår – gubbarna som pimplar sa att den är 30cm nu” svara kollega1
Jag som råkar gå först i skaran känner mig lugnad och skojar lite och säger “ Jaha är det så här ni gör – skickar ut konsulterna på isen o kollar att den håller? Ni får väl dra upp mig i så fall..”

*PLUPP* *CHOCK* – vad hände?! Vad djup snön var här! Eller oj, det är blött.. och kallt.. (ansiktet stelnar till i en fågelholksmin)

Kollega2 reagerar snabbt och hänger tag i en gren och drar upp mig.

”Oj! Eeehehe.. jag får nog åka hem å byta..” skrattar jag stammande fram - genomblöt upp till midjan.

Lyckligtvis lånade snäll kollega3 ut sina träningsmjukisar och jag hade bilen i närheten och morgontraffiksnökaoshelvetet var barmhärtigt nog över så jag var hemma på ett swish.
Sen vare till att tina upp tår och ben i duschen en god stund innan de var sig lika igen..
Vilken rackarns tur att vi inte hunnit längre ut där det hade varit djupare. Tänk om vi hamnat under isen allihop. ujuj halva avdelningen under isen typ..

”Måste ha varit ett utlopp eller tjockare snötäcke eller nåt annat precis där! Skumt - det var precis där vi gick ner igår..” mumlar förbryllad kollega1 under eftermiddagen.

Då var årets vinterbad avklarat och med en ny erfarenhet rikare!

IMG_5910

1 kommentar:

Pettran sa...

Oooh my GOD! Kim - du får inte gå o drunkna?! Galning... Håll dig i skinnet nu tills jag kommer hem! // mamma