fredag, februari 13, 2009

Hör diskmaskinen till IT?


Ibland blir vi utsatta för lite underliga förfrågningar här på jobbet.. Bör poängtera att jag jobbar med IT - alltså datorer och servrar o sånt.

Min manliga kollega "M" hade morgonpasset och började klockan sju, fick frågan från en (manlig) användare "A" innan jag kom till jobbet:

A: "Kommer Kim idag?"
M: "Jadå hon börjar klockan åtta o kommer snart."
A: "Vad bra! Kan du be henne kolla på diskmaskinen då? Den låter lite konstig och står och brummar, har gjort det hela morgonen. Hon brukar ju vara bra på den..."
M: "Nejdu det kan jag inte göra - vi jobbar med IT här! Du får anmäla till kontorsservice."
A: "Jaha...?!"

Things that makes you go hmmmm..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha...jag som trodde det fanns en liten server i diskmaskinen också...;)