lördag, mars 21, 2009

Stockholm-Åre on a shoestring

Att planera i god tid är inte min starkaste sida, som nu när vi skulle iväg till Åre och åka skidor, jag o tjejorna.
I vanlig ordning hade mina vänner av ordning bokat sina biljetter för flera månader sedan när de riktigt billiga biljetterna släpptes.
"Äh det är ju gott om tid - det tar jag sen" tänkte jag och väntade till sista veckan - "Men oj vad dyrt det är o åka tåg!" var nästa tanke..
Min kloka väninna kom med förslaget att kolla lite på Tradera.
Sagt och gjort. Ett par dygn av spänning och förväntan, med budgivning med start på 1 kr för biljetten. Kunde knappt sova utan ställde klockan mitt i natten för att gå upp och bevaka min budgivning. Och se - det gick! Tänka sig! Hihi att man kan resa så billigt som för 1kr genom hela Sverige!

Inga kommentarer: