tisdag, juni 16, 2009

Yogaretreat Tärna Folkhögskola

Nu är jag hemma igen efter 4 dagars yogaretreat på Tärna utanför Sala. En härlig och upplyftande upplevelse. Tänk dig att känna dig avslappnad, smidig, energisk, klartänkt och tillfreds – toppen!

När min mamma frågande sa “det kanske skulle vara något för mig också?” svarade jag “njaa.. det blir nog rätt fysiskt, men du kanske ska titta på konstgrupperna?” men så här med facit i hand hade jag svarat “ja självklart, alla deltar efter egen förmåga och lugn och harmoni behöver vi alla”

Första intrycket av gruppens varierade och annorlunda deltagare, “var får man annars chansen att träffa dessa intressanta människor” frågade jag mig..
Dagarna har innehållit Hatha Yoga pass, avslappning, föreläsningar om filosofin och historia – yoga sutra, shanting, meditation och god vegetarisk mat och promenader i den vackra miljön kring Tärna.

yogi

Inga kommentarer: