tisdag, januari 06, 2009

Min resa - Thai/Burma


Efter en massiv anstormning av kommentar och frågor kommer här ett extrainlägg om min resa jag snart ska iväg på.

Jag kommer att under två veckor att bo och dyka från segelskutan Jaya. Båten ägs och drivs av svenskar och besättningen är från Indonesien, där Jaya opererar under sommarhalvåret.

Så här beskriver de resan:
"20 sjömil från Burmas Kust ligger dom legendariska reven Burma Banks. Burma banks uppmärksammades först av dyklegenden Cousteau och har sedan sedan dess varit ett namn i dykvärlden. Här finns rikt med marinliv i både mickro och mackro, vanligt ses här valhaj, mantor sköterskehaj och revhaj. Vår resa till Burma kommer gå via Similan, Richileu och Koh Bon."

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

åhhhhhhhhh, varför frågade jag för...

Anonym sa...

Jahaja...iväg igen..:) Kan bara säga att jag är avis som vanligt.