lördag, januari 31, 2009

Tillbaka i knäckebrödochkaviarlandet

Hallå Svealand!! Hallå du mjuka säng i svat rum med tjockt termotäcke, hallå du sköna varma dusch, hallå du rena toalett som man vågar slå ner rumpan på, hallå stora mjuka soffan, hallå knäckemackan och Kalles kaviar! I'm hooooome!

Efter 1½ timmes färja fr PhiPhi, 30 min MC-taxi till Phuket busstation, 1½ timme flygbuss (som agerade skolbuss samtidigt) till Phuket flygplats, 1½ timmes flyg till Bangkok, 12 timmars flyg till Arlanda, 40 min flygbuss till centralen, 5 min tunnelbana till slussen, 10 min buss till Sickla - är jag hemma igen!
(Lägg till 5-180 min väntetid mellan dessa tidsangivelser så får du räkna själv hur lång tid det tog.. själv är jag lite för trött i huvvet)
Plupp så var man tillbaka i verkligheten och hemma i sin soffa från andra sidan jordklotet.

Medan jag väntade på bussen vid slussen såg jag av en slump vad nån klottrat in i bänkskivan - tänk va gulligt av någon o hälsa mig välkommen hem på det här sättet!

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

välkommen tillbaka! jag både väntar och vill inte se bilder...jag antar att det var alldeles, alldeles underbart vackert...