onsdag, november 19, 2008

Bi-kram för själen


Idag är det åter dags att gå in i ett 40 grader varmt rum i 90 minuter och vända ut och in på hela kroppen. Jag längtar!
Det jag pratar om är en ny träningsform som jag börjat med på senare tid - Bikram Yoga.

När man har suttit smått stelfrusen på jobbet eller på cykeln och sedan får gå in detta varma sköna rum och få fokusera på sig själv, övningarna, den egna andningen och pulsen känns som ett välbehövligt avbrott från vardag och väder.
Träningen har blivit som ett vitaminpiller som piggar upp och stärker kropp och själ - härligt!

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

åh, jag har velat testa bikram yoga. det ska vara asjobbigt sägs det...fast det låter riktigt härligt när du beskriver det!
jag antar att det inte finns i närheten av fastbo? shit!

Towe sa...

det där finns på mitt nya gym men har inte vågat mig in i det varma rummet än, men nu efter din beskrivning finns ingen återvändo!

Anonym sa...

Åååå - det är så häääärligt!! Boka 16.00 fredag 28e gums :)