måndag, november 24, 2008

Snöblästrad med takdropp..


Vaknade av ett ryck i natt av att det lät som att fönsterrutorna höll på att blåsa in, milda makter! När sedan klocka ringde o det var dags att gå upp (för länge sedan, efter tredje snoozningen) hörde jag hur det plogades utanför.
Kaxig och van vintercyklist som jag är tänkte jag inte mer på det utan tog som vanligt cykeln.
När jag efter mångt om mycket kom fram till jobbet var jag totalt snöblästrad i ansiktet och näsan droppade som en kran. Hmm.. skulle nog ha övervägt att ta bussen ändå.

Men som kollegan sa: "Vad kul att det äntligen är lite kaos som skakar om oss, så vi får något att prata om. Synd bara att det väntas bli varmare redan på torsdag.."
Vad underbart med människor som kan se det positiva även när det är som mest kaotiskt!

Inga kommentarer: